VIZUELNA PERCEPCIJA
ZAŠTO JE TOLIKO VAŽNA ZA RAZVOJ DJETETA???
Vizuelna percepcija je sposobnost da percipiramo aktivnosti na način da povezujemo vid i pokrete ruku ali i cijelog tijela u funkcionalne zadatke.
Vještine vizuelne percepcije su potrebne za mnoge stvari... od brige o sebi, preko finih motornih vještina do grubih motornih vještina.
Zapamtimo!!! Svi segmenti dječijeg razvoja zahtijevaju vještine i sposobnosti vizuelne percepcije.
Vizuelna ...
VIZUELNA PERCEPCIJA
ZAŠTO JE TOLIKO VAŽNA ZA RAZVOJ DJETETA???
Vizuelna percepcija je sposobnost da percipiramo aktivnosti na način da povezujemo vid i pokrete ruku ali i cijelog tijela u funkcionalne zadatke.
Vještine vizuelne percepcije su potrebne za mnoge stvari... od brige o sebi, preko finih motornih vještina do grubih motornih vještina.
Zapamtimo!!! Svi segmenti dječijeg razvoja zahtijevaju vještine i sposobnosti vizuelne percepcije.
Vizuelna percepcija je poznata kao koordinacija oko – ruka.
OPĆE SMJERNICE RAZVOJA VIZUELNE PERCEPCIJE
0 -1 mjeseci - beba gleda u zvečku ležeći na leđima.
2 - 3 mjeseca – beba gleda svoje ruke, prati predmet u laganom kretanju sa lijeve na desnu stranu i obrnuto.
3 – 4 mjeseca – pruža ruke da dohvati zvečku dok leži na leđima.
4 – 5 mjeseci – doseže rukom do zvečke dok leži na leđima, dok leži na leđima igra se ručicama ( dodiruje obje ruke zajedno ).
6 -7 mjeseci – rukama pokušava da dohvati igračku dok sjedi na krilu odrasle osobe, pruža ruke prema gore da dohvati zvečku.
7 – 8 mjeseci – prebacuje zvečku iz jedne u drugu ruku dok sjedi u krilu odrasle osobe, dodiruje stvari kažiprstom, stavlja igračku na sto dok sjedi u krilu odrasle osobe.
9 – 10 mjeseci – plješče rukama.
10 -11 mjeseci – vadi umetnute dijelove igračaka.
11 - 12 mjeseci – uklanja čarape, stavlja kockice u posudu, stavlja predmete na sto.
12 mjeseci – lista stranice u knjizi, imitira miješanje kašikom u šoljici.
12 – 13 mjeseci – imitira kickanje kašikom o šoljicu, počinje spajati dijelove velike slagalice ( dva dijela ).
14 – 15 mjeseci – švrlja po papiru.
16 – 17 mjeseci – imitira gradnju kule od dva bloka.
20 mjeseci – gradi blok toranj od 4 – 5 kockica
24 mjeseca – imitira crtanje vertikalne linije.
24 – 26 mjeseci – uklanja poklopac sa navojem, slaže do 8 kockica u visinu, počinje rezati makazama.
27 – 28 mjeseci – imitira crtanje hprizontalne linije flomasterom, provlači predmete kroz otvor ( perle ), imitira savijanje papira.
29 – 30 mjeseci – imitira gradnju voza sa blokovima, provlači 3 – 5 perlica, slaže do 10 blokova.
31 – 33 mjeseca – gradi most od 3 bloka.
33 – 35 mjeseci – kopira crtanje kruga.
35 – 37 mjeseci – gradi zid sa 4 bloka
37 – 40 mjeseci – reže papir na pola, makazama.
40 – 42 mjeseca – kopira crtanje znaka +, provlači vezice kroz 2 – 3 otvora.
42 – 50 mjeseci – reže po iscrtanoj liniji, crta po tragovima horizontalnu liniju.
50 mjeseci – kopira crtanje kvadrata, reže krug po iscrtanoj liniji, gradi blokovima.
Vjerujem da ste primjetili koliko puta su navedene sktivnosti koje uključuju igru i manipulaciju kockicam, te shvatili koliko su one važne u poticanju razvoja vizuelne percepcije kod djeteta predškolskog uzrasta.
Za poticaj razvoja vještina vizuelne percepcije važno je da sa djetetom provodite aktivnosti koje uključuju obje ruke ili noge istovremeno ( povlačenje hlača ili hvatanje lopte sa obje ruke, skakanje sa obje noge ), naizmjenične pokrete
ekstremiteta ( plivanje, penjanje uz tobogan, vožnja bicikla, marširanje ) i aktivnosti i igre koje izvodi dominantna ruka uz pomoć druge ruke ( skidanje postavljanje čepova ili poklopaca, bojenje, provlačenje vezica kroz otvore ).
Priredila
Edinalda Jakubović dipl.defektolog oligofrenolog